Всеки има различни работни навици, които развива през целия си живот. Понякога сме много мотивирани, а понякога не толкова и това е напълно нормално. Този тест е разработен, за да ти помогне да откриеш кои са твоите работни навици и да ти даде съвети, за да вземеш максимума от работния процес.
Какъв е твоят работен стил?
1.Когато имаш проект с кратък срок за изпълнение:
а) Не се притесняваш, защото обикновено се състезаваш така или иначе постоянно с крайни срокове
б) Не се разсейваш толкова, защото срокът е кратък
в) Ще разместиш списъка си със задачи, но няма проблем, ще го предадеш навреме
г) Имаш толкова много други задачи и не знаеш от къде да започнеш
2. Кои са нещата, които най-често те разсейват, когато работиш върху дадена задача?
а) Други приоритети и задачи, които имам да свърша
б) Имейли, разговори и социални мрежи
в) Опитвам се да свърша нещата и след това да си почина
г) Стресирам се и за другите задачи, които трябва да свърша
3. В началото на седмицата те затрупват с много задачи, които трябва да се изпълнят до края на седмицата. Какво си мислиш?
а) „Добре. Ще ги започна по-късно.“
б) „Ще ги добавя към списъка със задачи.“
в) „Сега знам точно какво трябва да направя тази седмица. Надявам се, че повечето задачи мога да ги свърша и по-рано.“
г) „Ще оставя другите задачи и ще започна тези веднага.“
4. Когато имаш определен час за среща ти:
а) Пристигаш навреме или закъсняваш съвсем малко
б) Предупреждаваш, че ще закъснееш, ако ти се е наложило
в) Отиваш малко по-рано от уговореното
г) Обикновено закъсняваш
5. Кое е нещото, което те притеснява при изпълнението на ангажиментите ти?
а) Чувството за вина, че отлагам прекалено дълго
б) Почти винаги нямам достатъчно време
в) Дали ще успея да ги свърша качествено
г) Нямам представа от къде да започна
6. Каква суперсила ще избереш?
а) Да не губя поглед от основните си цели и задачи
б) Да не се разсейвам на всеки пет минути
в) Да мога да записвам и контролирам всичко важно
г) Да не пропускам и забравям нищо
7. Как можеш да опишеш продуктивността си?
а) Непостоянна
б) Трудно се концентрирам изцяло върху задачите си
в) Добра
г) Неорганизирана
8. Кое най-добре описва работния ти процес?
а) Една задача, която се стремя да завърша
б) Постоянно изпълнение на малко работа/проекти
в) Изпълняване на голяма част от списъка ми със задачи
г) Комбинация от работа, лични и семейни задачи, които трудно съчетавам
9. Кое е нещото, което си казваш често?
а) „Достатъчно свърших за днес и е време да си почина.“
б) „Стига разсейване. Започвам по задачите.”
в) „Завърших проектите и вече се чувствам добре.“
г) „Дори не мога да запомня всички неща, които имам да свърша.“
10. Колко често успяваш да приоритизираш задачите си?
а) Обикновено се съсредоточвам върху едно нещо, като срокът е водещ
б) Често, но не успявам да се съсредоточа
в) Доста често
г) Много рядко
Отговори:
Повече отговори А – Често отлагащ
За теб е характерно, че когато имаш задача винаги я свършваш. Когато се състезаваш с крайните срокове имаш чувството, че притежаваш суперсили. Това твое умение е полезно, когато имаш спешни проекти, но не и постоянно. Силното натоварване с работа и стресът, заради крайния срок не е най-доброто за твоя ум и тяло. Предизвикателството пред теб е да започваш своите задачи навреме, за да не те мотивира главно тиктакащият часовник.
Съвет: Раздели големите задачи на по-малки и започни с изпълнението им по-рано. Можеш да си измислиш малки „награди“ за всяка изпълнена по-рано задача.
Повече отговори Б – Липса на концентрация
Справяш се успешно със задачите си, но ти е трудно да не се разсейваш и реално да можеш да изпълниш повече неща за по-кратък период от време. Възможностите за разсейване са много и всички ние го правим в един или друг момент. Въпреки това можеш да се опиташ да ги изключиш, особено когато разполагаш с по-малко време. По този начин ще имаш по-голям контрол и по-малко стрес.
Съвет: Елиминирай нещата, които те разсейват. Определи си няколко часа, през които няма да използваш социални мрежи и да отговаряш на съобщения. Можеш да използваш часови блокове от половин час за изпълнението на задача или част от нея, като през това време можеш да спреш интерната си или да забраниш достъпа си до определени сайтове.
Повече отговори В – Голям организатор
Планираш добре задачите си и си водиш различни списъци. Работиш внимателно и съвестно, като знаеш как да приоритизираш всичко. Единствената заплаха пред теб е да не се чувстваш зле, когато не успееш да свършиш нещо, което е било планирано или е трябвало да се направи. Важно за теб е да намираш баланс, което няма да ти е трудно.
Съвет: Намирай време да релаксираш. Животът не е само списък със задачи, които трябва да отметнеш като изпълнени, а да му се наслаждаваш.
Повече отговори Г – Малък хаос
Изпълняваш задачите си, но чувстваш емоционална преумора, заради дългия неподреден списък със задачи или липсата на такъв. Можеш да се справиш с всичко, стига да започнеш да организираш хаоса си, като това ще хармонизира целия ти живот. По този начин всичко ще ти бъде много по-подредено и ще ти бъде по-спокойно.
Съвет: Започни да приоритизираш и записваш всичко, което трябва да свършиш – от лични до професионални ангажименти. Контролирайки хаоса на ежедневните задачи, ще можеш да справяш с всички цели и предизвикателства на хоризонта.
Остави коментар